Isabel Leonard is the young Blanche de La Force, opposite Met legend Karita Mattila as the First Prioress. Francis Poulenc reçoit en mars 1953 une commande de Guido Valcaranghi, directeur des éditions Ricordi, pour un ballet destiné à la Scala de Milan. C'est ainsi que le directeur des éditions Ricordi, Guido Valcaranghi, ainsi que sa femme, Margarete Wallman, découvrent les Dialogues. Margarita Wallmann took her husband, president of Ricordi, which was Poulenc's publishing firm, to see the Bernanos play in Vienna. In seiner 1957 uraufgeführten Oper Dialogues des Carmélites lässt der französische Komponist Francis Poulenc Revolution und Religion aufeinander treffen: Die junge Blanche de la Force, von Geburt an von Panikattacken verfolgt, flieht in die Abgeschiedenheit eines Klosters, wo sie hofft, ihre quälende Lebensangst zu überwinden. Erato: 2564621953. L'opéra est bien accueilli mais les décors ne conviennent pas à Poulenc, qui préfère un … Opernhaus aktualisiert : The Metropolitan Opera. Il dit lui-même être en adéquation complète avec la conception spirituelle de Bernanos. 'dialogues des carmelites' by near contemporary French composer, Francis Poulenc is a great relief to the ear after listening to a long series of Handel operas and Oratorios. Francis Poulenc ([pu.lɛːk])1 est un compositeur et pianiste français, né le 7 janvier 1899 à Paris où il est mort le 30 janvier 1963. Poulenc: Dialogues des Carmélites. Francis Poulenc's opera Dialogues des carmélites consists of three acts, and takes place in France during the French Revolution in the late 18th Century. L'orchestration est achevée en juin 1956. BBC Radio 3 Met titles In. Phénomène plus flagrant encore, le compositeur n'a cessé de s'identifier à l'héroïne Blanche de la Force, en proie à la peur de la mort, alors même qu'il traverse une période particulièrement difficile de sa vie (problèmes de santé et mort de son compagnon Lucien Roubet). £38.13. Poulenc: Les Dialogues des Carmelites Poulenc. The composer's second opera, Poulenc wrote the libretto after the work of the same name by Georges Bernanos. Promises à une mort certaine, prisonnières dans leur couvent, les sœurs carmélites mettent leur foi à l’épreuve. "Opera: Poulenc Work; 'Carmelites' Has U.S. Blanche refuses, saying that she has found happiness in the Carmelite Order. The Mother Superior passes away in great agony, shouting in her delirium that despite her long years of service to God, He has abandoned her. Directed by Don Kent. A secret vote is held; there is one dissenting voice. Philip Hensher has commented on the unique place of this opera in its depiction of convent life: Poulenc expressed a general wish that the opera be performed in the vernacular of the local audience. Audio CD. Francis Poulenc, Journal de mes mélodies, Cicero, 1993. Le compositeur ayant décliné cette proposition et préférant composer un opéra plutôt qu'un ballet, Valcaranghi lui soumet l'idée d'un livret sur la pièce Les Dialogues des Carmélites de Georges Bernanos, publiée à titre posthume en 1949. In seiner 1957 uraufgeführten Oper Dialogues des Carmélites lässt der französische Komponist Francis Poulenc Revolution und Religion aufeinander treffen: Die junge Blanche de la Force, von Geburt an von Panikattacken verfolgt, flieht in die Abgeschiedenheit eines Klosters, wo sie hofft, ihre quälende Lebensangst zu überwinden. Francis Poulenc "Dialogues des Carmélites" Oper in drei Akten. The original French version premiered on 21 June that year by the Théâtre National de l'Opéra de Paris (the current Opéra National de Paris), where Poulenc had chosen the Paris cast, which included Denise Duval (Blanche de la Force), Régine Crespin (Madame Lidoine), Rita Gorr (Mother Marie), and Liliane Berton (Sister Constance). Directed by Gary Halvorson. Poulenc: Dialogue des Carmelites | Francis Poulenc von Pierre Dervaux – Zum Download und Streaming auf Qobuz.com Dialogues des Carmélites. This was independent of the discussion, concluded in January 1949, between Béguin and von Le Fort. Please see the Talk page for examples. The novella is based on the story of the Martyrs of Compiègne at the monastery of Carmelite nuns in Compiègne, northern France, in the wake of the French Revolution, specifically in 1794 at the time of state seizure of the monastery's assets. Opera on 3 — Poulenc - Dialogues des Carmélites from The Met. Audio CD. Poulenc: dialogues des carmélites, FP 159, act 2 tableau 4: "on a tiré la clochette !" Warner Classics: 5627512. Les Dialogues des Carmélites figurent à présent parmi les opéras du XXe siècle les plus populaires. Das Libretto beruht auf dem gleichnamigen Bühnenstück nach einem Drehbuch von Georges Bernanos (deutsch: Die begnadete Angst), das … Ihr Warenkorb enthält nun 1 Artikel im Wert von EUR 16,99. Mais les événements révolutionnaires vont rapidement changer la destinée de la communauté religieuse. Isabel Leonard. Catrin Wyn-Davies, Ashley Holland, Peter Wedd, Gary Coward, This page was last edited on 4 February 2021, at 22:30. Francis Poulenc's opera Dialogues des carmélites consists of three acts, and takes place in France during the French Revolution in the late 18th Century. Entdecken Sie Poulenc: Dialogues des Carmélites von Pierre Dervaux bei Amazon Music. Die Oper Dialogues des Carmélites von Francis Poulenc ist unter der Regie von Dmitri Tcherniakov an der Bayerischen Staatsoper zu sehen. Blanche décide d'entrer au Carmel, ne pouvant supporter l'agitation du monde et vivant constamment dans la peur de la mort depuis son enfance. Hervé Lacombe, Francis Poulenc… Poulenc: Dialogues des Carmélites (live from Théâtre des Champs-Elysées) - DVD [2014] Sophie Koch. Poulenc: Dialogues des Carmélites. 67 (Narrated in English) 2020-08-21 See reviews & details on a wide selection of Blu-ray & DVDs, both new & used. Francis Poulenc’s “Dialogues of the Carmelites” is based on the true story of the Martyrs of Compiègne, a community of sixteen Carmelite nuns who were guillotined during the French Revolution’s Reign of Terror. Buy Blu-ray online. The United States première, in English, followed in San Francisco in September 1957. Spielplan. 4.9 out of 5 stars 20. Sie basiert auf dem Drama Die begnadigte Angst von Georges Bernanos und spielt zur Zeit der französischen Revolution. However, all must agree, or Mother Marie will not insist. Met Music Director Yannick Nézet-Séguin leads an accomplished ensemble in Poulenc’s devastating modern masterpiece of faith and martyrdom. English. Some stand fast, some falter; all must finally make a harrowing decision. The Metropolitan Opera will be streaming Les Dialogues des Carmélites by Francis Poulenc for free next Friday, Sept. 20, starting at 7:30 p.m. You won’t want to miss it. Erato: 2564621953. The opera is […] … Hitler war besiegt und Stalin war gestorben: Die Bedrohung Europas durch den Totalitarismus schien gebannt, als sich Francis Poulenc 1953 an die Komposition seiner Oper »Dialogues des Carmélites« machte. Blanche and Mother Marie, who witness her death, are shaken. The opera premiered on January 1957 at the Teatro alla Scala in Milan, Italy. During the final tableau of the opera, which takes place in the Place de la Nation, the distinct sound of the guillotine's descending blade is heard repeatedly over the orchestra and the singing of the nuns, who are taken one by one, until only Soeur Constance and Blanche de la Force remain. Francis Poulenc. Titel der Produktion : Dialogues des Carmélites - The Metropolitan Opera (2019) Werk - Komponist : Dialogues des Carmélites - Francis Poulenc. L'histoire des Carmélites de Compiègne est avant tout un fait historique : l'exécution de seize nones du couvent remonte au 17 juillet 1794, à dix jours de celle de Robespierre marquant la fin de la Grande Terreur. [1], Bernanos had been hired in 1947 to write the dialogue for a film screenplay, through Raymond-Léopold Bruckberger and the scenario writer Philippe Agostini, based on the novella Die Letzte am Schafott (literal translation, The Last on the Scaffold or Song at the Scaffold, the published title of the English translation) by Gertrud von Le Fort. French. In January 1949, she agreed, and donated her portion of the royalties due to her, as creator of the original story, over to Bernanos' widow and children. The novella is based on the story of the Martyrs of Compiègne at the monastery of Carmelite nuns in Compiègne, northern France, in the wake of the French Revolution, specifically in 1794 … Poulenc - Dialogues des Carmélites / Dubosc, Gorr, Yakar, Dupuy, Fournier, van Dam, Viala, Opéra de Lyon, Nagano (View amazon detail page) ASIN: B000002SRN Binding: Audio CD Artist: Francis Poulenc, Kent Nagano, Catherine Dubosc, Rita Gorr, Rachel Yakar, Martine Dupuy, Brigitte Fournier, José van Dam, Jean-Luc Viala, Orchestre de l'Opéra de Lyon UPC: 077775922721 Amazon.com. Against the setting of the French Revolution, when crowds stop carriages in the street and aristocrats are attacked, the pathologically timid Blanche de la Force decides to retreat from the world and enter a Carmelite convent. Jahrhunderts und ist eines Poulenc - Dialogues des Carmelites 2006-07-03 Ginastera – Bernstein – Moussa: Works for Violin and Orchestra 2020-10-23 Prokofiev: Peter and the Wolf, Op. £13.90. Freitag, 03. Rodney Milnes describes Bernanos' text as "concise and clear" and that like "all good librettos it suggests far more than it states".[2]. In addition, the ruling required the Bernanos heirs to pay Lavery, with respect to all future productions of Dialogues des Carmélites, 15% of the royalties from English-language productions, and 10% from productions in all other languages. She said that perhaps someone else will find death surprisingly easy. Poulenc - Dialogues des Carmélites - Classica, 15.10. Voici l'entretien qu'il m'a accordé à ce sujet. Following the July 1954 decision, separate negotiations occurred between Béguin and Lavery, via his agent Marie Schebeko, on rights and royalties to allow Poulenc to write his opera. Puis en 1947, le Révérend-Père Brückberger et Philippe Agostini demandent à Georges Bernanos d'adapter la nouvelle de Lefort pour le cinéma. Gendre, Claude, 'The Literary Destiny of the Sixteen Carmelite Martyrs of Compiègne and the Role of Emmet Lavery'. A German translation of the work, Die begnadete Angst (The Blessed Fear), was published in 1951, and Zurich and Munich saw productions of Die begnadete Angst that year. Adrianne Pieczonka. However, von Le Fort requested that the Bernanos work be titled differently from her own novella. The terms stipulated that the Poulenc opera was adapted from Bernanos 'with the authorization of Monsieur Emmet Lavery', with Lavery listed in the credits after Bernanos and before von Le Fort, without any contribution of material by Lavery to the libretto. The opera was first presented in New York City on 3 March 1966, in a staging by New York City Opera. "No, but they have a great need for martyrs," responds Mother Marie. [2] Wallman was the eventual producer of the La Scala première of Poulenc's opera, and she later supervised the 1983 revival at Covent Garden. Bereits nach dem großen Erfolg der Uraufführung (1957) in Mailand avancierte die Oper zu einem der wichtigsten und schönsten Kompositionen des 20. [6], At this time, Poulenc had recommitted himself to spirituality and Roman Catholicism, although he was openly gay and the church officially opposed homosexuality. Loin de la légèreté de ce premier opéra-bouffe, le sujet ainsi que le cadre de la communauté religieuse des Carmélites n'ont rien d'étonnant au vu de la place de la musique spirituelle dans l'œuvre de Poulenc. And the company arguably reached the creative apex of its season with the final production of the year – Poulenc’s “Dialogues des Carmélites.” Dark, meditative, slow, intense, violence, and above all, sublime, this opera about the existential experience of a convent’s sisters in the midst of the French Revolution is one of the great masterpieces composed in the 20 th century. Variation an der Kasse je nach Lieferadresse. Mother Marie says that the Carmelites can save France by giving their lives, but the Mother Superior corrects her: it is not permitted to choose to become a martyr; God decides who will be martyred. Sophie Koch (Mère Marie), Patricia Petibon (Blanche), Véronique Gens (Madame Lidoine), Rosalind Plowright (Madame de Croissy), Topi Lehtipuu (Le Chevalier), Philippe Rouillon (Le Marquis) Philharmonia Orchestra & Chœur du Théâtre des Champs-Elysées, Jérémie Rhorer, Olivier Py Only 7 left in stock (more on the way). Partition - Chant piano Ricordi Référence: CP137659 CHANT > Opéras > … The screenplay was judged unsatisfactory for a film. Find album reviews, stream songs, credits and award information for Poulenc: Dialogues des Carmélites - Kent Nagano on AllMusic - 1992 Only 1 left in stock. Later she admits to Mother Marie that it is fear (or the fear of fear itself, as the Chevalier expresses it) that keeps her from leaving. [10][11][12] Thus the opera was first performed in an Italian translation at La Scala on 26 January 1957, with Romanian soprano Virginia Zeani in the role of Blanche. Upon receiving the news, the chaplain tells Mother Marie, when they meet again, that since God has chosen to spare her, she cannot voluntarily become a martyr by joining the others in prison. Poulenc: Dialogues des Carmélites, FP 159, Act 1: "Où est Blanche?" During the French Revolution's Reign of Terror, a small band of Carmelite nuns struggle to hold on to their faith amid the growing chaos and the ever-present threat of the guillotine. Many hold it in high esteem as one of the twentieth century’s greatest operas. [3][5] Poulenc then resumed work on the opera, and completed it October 1955. "Life is nothing," she answers, "when it is so debased.". When Mother Marie acquiesces, the officer taunts her for being eager to dress like everyone else. Find many great new & used options and get the best deals for Poulenc: Dialogues des Carmélites (CD, Sep-1992, 2 Discs, Virgin) at the best online prices at eBay! Pour le chef d'orchestre Jean-François Rivest, plus souvent associé au répertoire allemand, c'est un plaisir de diriger son opéra favori. Höre Poulenc: Dialogues des Carmélites von Pierre Dervaux auf Deezer. Subsequently, his literary executor, Albert Béguin, found this manuscript. Juni 2016 Letzte Vorstellung: 6. « Dialogues des carmélites » est un opéra en trois actes et douze tableaux, composé par Francis Poulenc (1899-1963), à partir de la pièce éponyme de Georges Bernanos. In the absence of the new prioress, Mother Marie proposes that the nuns take a vow of martyrdom. Tv-sendung Poulenc-dialogues-des-carmélites | Finden Sie einfach die besten Sendungen im TV-Programm heute. Bewertung, Poulenc: Dialogue des Carmelites. £21.93. About the same time, M. Valcarenghi had approached Poulenc with a commission for a ballet for La Scala in Milan. Francis Poulenc Archiv Veranstaltungen . C'est précisément dans cette version romancée qu'apparaît l'héroïne Blanche de la Force, dont le nom résonne étrangement avec celui de l'auteure. Il s'agit du deuxième opéra de Francis Poulenc après Les Mamelles de Tirésias (1947), composé sur un texte de Guillaume Apollinaire. Ever since John Dexter’s striking production marked the company premiere of Dialogues des Carmélites in 1977, Poulenc’s devastating masterpiece has been a favorite of Met audiences. La première représentation en français, donnée le 21 juin 1957 à l'Opéra de Paris, est sous le contrôle du compositeur pour la mise en scène : c'est un véritable triomphe. Librettist. With Isabel Leonard, Adrianne Pieczonka, Erin Morley, Karen Cargill. [2] The libretto is unusually deep in its psychological study of the contrasting characters of Mother Marie de l'Incarnation and Blanche de la Force. [3] Béguin chose Dialogues des Carmélites as the title for the Bernanos work, which was published in 1949. Amazon.ca - Buy Poulenc: Dialogues des Carmélites at a low price; free shipping on qualified orders. 4,9 von 5 Sternen 21 Sternebewertungen. Dialogues des Carmélites, Londres, 1958 (1958) Lettre de Wanda Landowska à Francis Poulenc, Lakerville, Conn., 30 janvier 1958 (1958) Télégrammes reçus par Francis Poulenc à Londres lors de la première des "Dialogues des Carmélites" à Covent Garden le 16 janvier 1958. Quant à Poulenc, il avait assisté à deux représentations de la pièce et connaissait l'œuvre de Bernanos. The opera is […] The première of the French-language version took place in Paris on 21 June 1957. Neben der musikalischen Meisterleistung durch Simone Young und den Hamburger Philharmonikern ist der Regisseur Nikolas Lehnhoff maßgebend für den enormen Erfolg … Her father has been guillotined, and Blanche has been forced to serve her former servants. Having seen all the other nuns executed, as she mounts the scaffold, Blanche sings the final stanza of the "Veni Creator Spiritus," "Deo Patri sit gloria...", the Catholic hymn traditionally used when taking vows in a religious community and offering one's life to God. Les Dialogues des Carmélites de Georges Bernanos. Spanish {{synopsisController.castingDateText}} {{::castMember.name | limitTo:3}} {{::castMember.role | removeNumbering}} {{::castMember.name | transposeComma}} {{synopsisAct.actKey}} Email Signup. L’opéra de Poulenc, Dialogues des carmélites, est bien différent. Dialogues des Carmélites, FP 159 (Poulenc, Francis) This work is likely notin the public domainin the US (due to first publication with the required notice after 1925, plus renewal or "restoration" under the GATT/TRIPS amendments), nor in the EU and those countries where the copyright term is life+70 years. Madame Lidoine/Mother Marie of St. Augustine. In October 1953, Poulenc learned of a literary rights dispute between Béguin and the American writer Emmet Lavery, who had previously secured all rights to theatrical adaptations of von Le Fort's novel from her in April–May 1949. [7] Wallmann worked closely with Poulenc during the composition process and in evolving the structure, as well as later when she re-staged the production in other theatres. Mai 2019, … D'après Bernanos. Sister Constance declares that she was the dissenter, and that she has changed her mind, so the vow can proceed. Dans le doute et l’angoisse, l’une d’elles, Blanche de la Force, parvient à se libérer des passions humaines et à vaincre sa peur pour marcher vers la guillotine. Production coup de poing du chef d’œuvre de Poulenc "Dialogues de Carmélites" par Dmitri Tcherniakov au Bayerische Staatsoper de Munich. Erfahren Sie hier alle Infos zum Film "Met Opera 2018/19: Dialogues des Carmélites (Poulenc)" und kaufen Sie online Karten für den Film im Kino Gruppe. Zum Warenkorb Weiter einkaufen. Buy download online. Machlis, Joseph, Bernanos, Georges. To assist Bernanos' surviving family, Béguin sought to have the work published, and requested permission from von Le Fort for publication. Jahrhunderts. Buy Blu-ray online. A police officer arrives and announces to the community that the Legislative Assembly has nationalized the convent and its property, and the nuns must give up their religious habits. Poulenc schrieb auch das Libretto nach dem gleichnamigen Drama von Georges Bernanos. "In times like these, death is nothing," he says. And when the nuns walk to their death in the final tableau and we hear the guillotine fall, each drop of the blade scrupulously written into the score, who can doubt that Poulenc’s Dialogues des Carmélites is a 20th-century masterpiece. Bernanos died on 5 July 1948. L'opéra est bien accueilli mais les décors ne conviennent pas à Poulenc, qui préfère un style plus dépouillé pour laisser primer la musique. Email Signup. On 20 July 1954, this jury ruled unanimously for Lavery, and ordered the Bernanos heirs to pay Lavery 100,000 FF for past contract infringements. [3], Poulenc had curtailed work on his opera in March 1954, in light of his understanding of the Béguin-Lavery dispute. À partir des années 1930, Poulenc s'était tourné vers le catholicisme, ce qui s'exprime d'une manière caractéristique dans son opéra. Informationen zur gesenkten USt. The opera premiered on January 1957 at the Teatro alla Scala in Milan, Italy. Dialogues des Carmélites (Poulenc) - Viquipèdia, l'enciclopèdia lliure Dialogues des Carmélites (Poulenc) Dialogues des Carmélites (Diàlegs de Carmelites) és una òpera en tres actes, composta per Francis Poulenc basada en un text de Georges Bernanos, en francès. Dialogues des Carmélites. Find album reviews, stream songs, credits and award information for Poulenc: Dialogues des Carmélites - Régine Crespin, Jean-Pierre Marty on AllMusic - 1999 Werbefrei streamen oder als CD und MP3 kaufen bei Amazon.de. [4] The French stage premiere was by Jacques Hébertot in May 1952 at the Théâtre Hébertot. Ihr Fernsehprogramm auf einen Blick. Opera on 3 from the Metropolitan Opera House, New York. Dans Dialogues des carmélites, Poulenc se réclame ouvertement le descendant de Monteverdi, de Debussy, de Verdi et de Moussorgski. L'événement a été relaté par une des nones rescapées, Mère Marie de l'Incarnation. Frankreich zur Zeit der Französischen Revolution: Die junge Blanche de la Force leidet immer wieder an panischen Angstzuständen und kann nirgends Beruhigung finden. Texte En Français et Anglais. Correspondance 1910-1963, Fayard, 1994. John Dexter. Metropolitan Opera : New York lyrique, chaque jour gr... L'Opéra en streaming ne ferme jamais ses portes ! The Mother Superior informs her that the Carmelite Order is not a refuge; it is the duty of the nuns to guard the Order, not the other way around. Puis ce fait historique est devenu une fiction sous la plume de Gertrud von Lefort, dans une nouvelle publiée en allemand en 1931 (« Die Letzte am Schafott », littéralement « La Dernière à l'échafaud »). Bernanos had been hired in 1947 to write the dialogue for a film screenplay, through Raymond-Léopold Bruckberger and the scenario writer Philippe Agostini, based on the novella Die Letzte am Schafott (literal translation, The Last on the Scaffold or Song at the Scaffold, the published title of the English translation) by Gertrud von Le Fort. Après de longues négociations pour obtenir les droits sur la pièce de Bernanos, la création des Dialogues des Carmélites est programmée en italien à la Scala de Milan le 26 janvier 1957.